شنبه، 08 اردیبهشت 1403| 27 April 2024

آفتاب ایلام |دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه در حوزه شبکه کتابخانه ای جزو ۲۰ کشور اول در دنیا هستیم،گفت:۳۸۰۰ کتابخانه در کشور وجود دارد.


به گزارش آفتاب ایلام،مهدی رمضانی در نشست خبری  با اصحاب رسانه بیان اینکه دولت سیزدهم به حوزه کتابخانه های عمومی توجه ویژه ای دارد،اظهار داشت:هیچ دولتی این احتمام را در حوزه کتابخانه ها نداشته است.

وی با بیان اینکه افزایش کتابخانه‌های سیار به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد،خاطر نشان کرد:همچنین موضوع کتابخوانی در مدارس با اهمیت و جدیت پیگیری می‌شود و در تلاشیم یک ساعت کتابخوانی به صورت هفتگی در مدارس برقرار شود.

وی در ادامه به لزوم اتصال مدرسه به کتابخانه هااشاره کرد و گفت:ضروری است کتابداران نیز در مدارس جهت تحقق این مهم کمک کنند. 

رمضانی با بیان اینکه در حوزه زیرساختی و نرم افزاری شاهد اقدامات مطلوبی بوده ایم، افزود:برنامه های مدونی در این زمینه صورت گرفته است.

وی گفت:در نسل جدید کتابخانه‌های عمومی خدمات متنوعی ارائه می‌شود که تعداد آنها به بیش از ۶۰ خدمت می رسد.

این مسئول با اشاره به انعقاد تفاهم نامه ای با کمیته امداد جهت راه اندازی مراکز مشاوره ای به منظور سهولت دسترسی،گفت:بیش از ۱۰ مورد افتتاح شده است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه همچنین در زمینه آموزش عمومی نیز اقداماتی انجام شده است، افزود:باشگاه علم فناوری،مشاغل کوچک خانگی و غیره اقداماتی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه شبکه کتابخانه ای جزو ۲۰ کشور اول در دنیا هستیم گفت:۳ و ۸۰۰ کتابخانه در کشور وجود دارد.

رمضانی ادامه داد:در زمینه توسعه خدمات نیز جزو کشورهای پیشرو هستیم.

رمضانی ادامه داد:سرانه مطالعه در کشور حدود ۳۳ دقیقه بدون احتساب کتب درسی و دینی است.

وی افزود:پیمایشی با عنوان عادات خواندن ایرانیان با کمک دانشگاه تهران در حال انجام است که امیدواریم تا پایان اسفند نتیجه این پیمایش اعلام شود.

رمضانی در پایان خاطرنشان کرد:اقدامات خوبی در استان ایلام انجام شده است که در تلاشیم این اقدامات ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان